Hier vind je alles over Nagellak, Nailart en Acrylnagels.

zondag 14 oktober 2012

Foil...

 Ik hoor jullie al denken.. Foil? Wat moeten we hier nou mee. Nou het is een soort nagel folie die je aanbrengt met nagellijm. Ik kende het principe al uit Engeland genaamd Tonertex Foils. Dit is precies hetzelfde systeem maar dan op papier. En daarom was ik zo ontzettend nieuwschierig naar hoe dit zou werken. 




Voor je begint met de lijm is het verstandig om je nagels te lakken met een basecoat. Dit is ter bescherming van je nagels en helpt bij het verwijderen want dan kan de lijm niet in je nagels trekken.


Op het moment dat je de lijm aanbrengt is hij wit. Deze laat je goed drogen dat duurt ongeveer een minuut of 10 en dan is de lijm doorzichtig. Denk hierbij aan de peel off base coat van Essence qua kleur. Maar op het moment dat het droog is en doorzichtig is hij wel sticky/plakkerig.


Tijdens het wachten tot het droog is ben ik de stukjes foil op maat gaan knippen. Dit gaat heel simpel.




Dit is handig voor als het droog is want dan kan je gelijk beginnen met plakken. Dit laat ik jullie stap voor stap zien.


Hier zie je dat de lijm droog is en dat ik een stukje folie heb. De folie doe je met de zilverkleurige kant op je nagel. De kleur van de folie moet naar boven als je het op je nagel legt.


Hier zie je dat ik de folie op mijn nagel heb gelegd zoals het moet. Als je hem er zo op heb gelegd wrijf je het goed aan zodat ieder stukje lijm aan de folie zit.
!!! PAS OP! Als de lijm niet goed droog is laat de folie niet los op het moment dat je hem hebt aangedrukt. !!!


Als je hem goed hebt aangedrukt en goed hebt gezorgd dat ieder stukje lijm folie heeft kun je het eraf halen en op dat moment is je nagel klaar. 

Het werkt erg simpel en vind het erg leuk. Je kan zo eindeloze combinaties maken en ik heb nu een hele nagel gedaan maar je kan ook leuk accenten in een nail art doen zoals ik al eens eerder liet zien. Ik vind het een super leuk systeem!

Nail Foil is te koop op diverse webwinkels. De mijne kocht ik bij Nailways. Je kan hier de lijm en een rol foil los kopen maar ook een pakje van 4 rolletjes foil en een potje lijm. Dit laatste deed ik. 

Foil lijm kost €1,59
Foil rol kost €1,95
Foil pakketje kost €7,45

Liefs,
Wendy

2 opmerkingen:

Een reactie is altijd leuk om te krijgen!
Dus als je wil mag je hem hier achterlaten.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.