Hier vind je alles over Nagellak, Nailart en Acrylnagels.

vrijdag 24 augustus 2012

Colour Arts on Nails

Iedereen weet in tussen dat de schappen van Catrice en Essence vol liggen met de nieuwe spullen en iedereen heeft vast al wel wat uitgeprobeerd. Ik probeerde de Colour Arts Pigments uit op mijn nagels en ik was blij verrast.



Het is niet iets wat je even doet maar het is leuk als je even zin hebt om lekker bezig te zijn. 

Voor ik begon legde ik alles klaar want je hebt meer nodig dan wanneer je met een potje nagellak aan de slag gaat! 

Benodigdheden:
- Schaaltje, potje, dekseltje
- Marbletoon of dottingtool (een sate prikker werkt ook)
- De gekozen pigmenten. Ik koos voor: 10 Fairy Dust, 19 Kiss the Frog, 18 Little Mermaid
- Remover pad of een watje met remover
- Een onderlegger voor je potje (ik gebruikte een watje)
- Colour Arts Base

Hoe ga je te werk?:

Op de website van Essence staat precies wat je moet doen. Ik heb dit erbij gehouden toen ik zelf aan de slag ben gegaan. Maar ik zal zelf even een toelichting geven.

1: Kies de pigmenten die je wil gebruiken en indien nodig doe je ze samen in een bakje/schaaltje.



2: Pak je marbletool (dottingtool of sateprikker) en meng dan pigmenten zorgvuldig tot het 1 egale kleur is.



3. Pak je Nail Base van de Colour Arts en zorg dat er voldoende vloeistof aan je kwastje zit. Dit dip je zorgvuldig in je gemende pigmenten. 



4. Laat de vloeistof de pigmenten opnemen zodat je als het ware nagellak hebt.


5. Vervolgens lak je gewoon je nagels alsof je gewone nagellak gebruikt. 

6. Tijdens het lakken smeer ik iedere keer het kwastje af aan mijn remover pad zodat het kwastje niet te vies word. En toen ik klaar was heb ik mijn kwastje helemaal schoon kunnen krijgen.



7. Zie hier mijn eind resultaat zonder topcoat. De lak droogt wel erg snel. Dus dat is zeker een pluspunt.



Ik vond het leuk om zo bezig te zijn. Maar wat ik al zei het is niet iets wat je even 123 op je nagels smeert. Ik ga zeker nog wat combinaties uitproberen! 

Op de site van Essence stond ook nog een tip:

Extra tip:

Hoe meer colour art nail base je toevoegt aan de kleurpigmenten, hoe beter de kleuren zullen mengen, de glanzende gouden of zilveren kleuren van de colour arts lijn geven je look een extra glamour-accent!

Reinig het kwastje van de colour arts nail base meteen na gebruik met een Essence nagellak remover.

Ze zijn te koop bij de kruidvat en trekpleister in het nail art schap van Essence!

De Colour Arts pigments kosten €2,59 per stuk 
De Colour Arts Nail Base kost €1,69 per stuk

Gaan jullie ze ook uitproberen? En wat vonden jullie ervan?

Liefs,
Wendy

3 opmerkingen:

Een reactie is altijd leuk om te krijgen!
Dus als je wil mag je hem hier achterlaten.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.